La Fiscalia qüestiona el poc interès per les unitats de medi ambient i el menysteniment de Rurals PDF  | Imprimir |  E-mail
divendres, 15 juny de 2007
Redacció │ Barcelona

ImageEn la darrera memòria de la Fiscalia de Medi Ambient s'ha qüestionat durament la infravaloració del Cos d' Agents Rurals de la Generalitat i el seu qüestionament com a policia judicial. També denuncia el punt d'inflexió al Cos de Mossos d'Esquadra, que de presentar investigacions d'ofici ara ho fa només a requeriment segons l'informe. La mateixa crítica es fa de la guàrdia civil i policies locals.



No es l' única crítica de la Fiscalia en aquest àmbit. «Suscita especial preocupación en esta Fiscalía el hecho de que la fundamental investigación de oficio de delitos medioambientales que desde hace años llevaban a cabo ambos Cuerpos, en especial el de la Policía Autonómica, haya sido sustituida por una nada deseada y negativa burocratización y mero despacho de órdenes de investigación», diu la Memòria. «A dicho preocupante cambio de actuación no es ajeno el significativo relevo de los componentes de la plantilla de la unidad y el traslado de la mayoría de los agentes con muchos años de especialización y experiencia».

Sobre la Guàrdia Civil, el fiscal diu que «a los traslados de agentes de harta experiencia en las investigaciones medioambientales, se une una plantilla con insuficiencias crónicas personales y materiales reiteradamente sin solucionar desde hace años».

< Anterior   Següent >
webpolicial » Inici
Go to top of page